Jazykové projekty – business…
Projekt Be the change
Spolupráce s vysokými školami
IT projekty
Robotika, 3D tisk, AI
Jmenuji se Eliška Fichtlová, momentálně chodím do třetího ročníku na gymnáziu a jsem osoba, která chce být vždy v obraze. Snažím se být perfektně orientovaná jak ve světě, tak ve společnosti. Stejně tak chci vědět vše o tom, co se děje na naší škole. Myslím si tedy, že jsem ta správná osoba, která vás dokáže provést celým úvodem a průběhem střední. Všude na internetu hovoří maturanti o svém posledním roce na střední - jak se připravovali na maturitu, kam se hlásili na vysokou, jaké akce si se školou ještě stihli užít a tak dále. Málokdo však hovoří o celém svém pobytu na střední. O strastech a radostech, výzvách a úspěších. Od toho tu jsem já. Mým cílem bude vás provést začátkem a průběhem vašeho pobytu na škole, bez zásahu učitelů a jiných. Vše, co zde řeknu, odráží čistě moji zkušenost a můj názor, tudíž si myslím, že to mnozí z vás ocení daleko více.
Tak jdeme na to...
V deváté třídě vás kromě bušících pubertálních hormonů zajímá pouze jediné - přijímací zkoušky.
Mě maminka vždy strašila, že přijímačky jsou nejtěžší zkouškou během studijních let (tím mě momentálně uklidňuje před maturitou), z toho důvodu jsem přijímací zkoušky nebrala na lehkou váhu. Pečlivě jsem si vybrala školy, kam bych se ráda hlásila (samozřejmě jsem byla částečně ovlivněna i tím, kam se hlásili mí přátelé). Chodila jsem na doučování a doma jsem se bouchala hlavou o stůl, protože mi rovnice nevycházely.
Den před přijímačkama mi maminka řekla, že už se učit nemám. To mi potvrdila i všemožná fóra na internetu. Prý tímto způsobem nejlépe uvolníte mozek a stejně za jeden večer do hlavy nenasoukáte látku několika měsíců. A tak jsem si se spolužáky udělala fajn poslední den.
V deváté třídě vás kromě bušících pubertálních hormonů zajímá pouze jediné - přijímací zkoušky. Mě maminka vždy strašila, že přijímačky jsou nejtěžší zkouškou během studijních let (tím mě momentálně uklidňuje před maturitou), z toho důvodu jsem přijímací zkoušky nebrala na lehkou váhu. Pečlivě jsem si vybrala školy, kam bych se ráda hlásila (samozřejmě jsem byla částečně ovlivněna i tím, kam se hlásili mí přátelé). Chodila jsem na doučování a doma jsem se bouchala hlavou o stůl, protože mi rovnice nevycházely.
Den před přijímačkama mi maminka řekla, že už se učit nemám. To mi potvrdila i všemožná fóra na internetu. Prý tímto způsobem nejlépe uvolníte mozek a stejně za jeden večer do hlavy nenasoukáte látku několika měsíců. A tak jsem si se spolužáky udělala fajn poslední den.
Jestli jste jako já a pod obrovským stresem se vám mozek doslova vyčistí, tak vám to nezávidím. Jakmile jsem si ve třídě sedla do židle, hned jsem ztuhla. Bůh mi nadělil lásku k češtině, takže jsem se brzy otrkala a relativně rychle test z češtiny dopsala (rada, která vám je určitě podsouvaná všemi způsoby - první vyplnit úlohy za nejvíc bodů, pak jít postupně a pokud nevím, jdu dál).
Matika byla horší. Matika a já jsme nikdy nebyli zrovna přátelé, a během přijímaček mi to dala silně najevo. Začala jsem zmatkovat, docházel čas, a tak jsem ze sebe vymačkala pár výpočtů a držela si palce.
Po dvou takových zážitcích už zbývalo jen čekat.
Jestli jste jako já a pod obrovským stresem se vám mozek doslova vyčistí, tak vám to nezávidím. Jakmile jsem si ve třídě sedla do židle, hned jsem ztuhla. Bůh mi nadělil lásku k češtině, takže jsem se brzy otrkala a relativně rychle test z češtiny dopsala (rada, která vám je určitě podsouvaná všemi způsoby - první vyplnit úlohy za nejvíc bodů, pak jít postupně a pokud nevím, jdu dál).
Matika byla horší. Matika a já jsme nikdy nebyli zrovna přátelé, a během přijímaček mi to dala silně najevo. Začala jsem zmatkovat, docházel čas, a tak jsem ze sebe vymačkala pár výpočtů a držela si palce.
Po dvou takových zážitcích už zbývalo jen čekat.
Po pár dnech měly přijít výsledky ze škol, kam jsem se v druhém kole hlásila. Bylo mi ve výsledku jedno, kam se dostanu, ale ŠMVV mě prostě lákala nejvíc.
Maminka s tatínkem za mnou přišli do pokoje a řekli mi, ať si sednu. Dostala jsem se prý na spoustu škol, takže si mohu vybrat. S maminkou jsme se na sebe podívali a bylo jasno.
Prvního září jsem nastoupila na Školu mezinárodních a veřejných vztahů na obor gymnázium.
Ráda bych se poplácala po zádech za to, jak rychle jsem se na škole zadaptovala. Nenechte se zmást, byla jsem vystrašená a třepala jsem se jak ratlík, ale kamarádky, které už na střední chodily, mi daly jasnou instruktáž toho, co mám dělat.
Přišla jsem do školy (vkusně oblečená) a sedla jsem si k první dívce, která mi byla sympatická. Jmenovala se Barča. Hned jsem ji pozdravila a navodila krátkou konverzaci. Poté přišla třídní učitelka (v mém případě to byla zároveň ředitelka školy), a vše nám dopodrobna vysvětlila.
Ze školy jsem byla pryč za dvě hoďky a rovnou jsem jela domů sbalit se na adaptační kurz.
Jakmile jsem přišla ke škole, uviděla jsem spoustu známých tváří z předešlého dne, takže jsem se rozhodla najít Barču a observovat okolí s ní. Ještě než jsme se dostali do autobusu, promluvila jsem na dívku, která se mi zdála hrozně fajn, a už v tu chvíli jsem věděla, že se s ní chci spřátelit. Jmenovala se Madlen. Jakmile jsme se začaly bavit, věděla jsem, že teď už bude vše v pořádku. Okamžitě jsme klikly a celou cestu v autobuse i adapťák samotný jsme prožvanily. (spoiler - Madlen je jednou z mých nejlepších kamarádek dodnes - až tak jsou důležité první společné okamžiky). Adapťák samotný byl úžasný: zajímavý program, bojovka, párty. Všem radím, abyste si adapťák užili naplno a nebránili se kontaktu s novými lidmi. Přeci jen s nimi máte strávit další čtyři roky.
Jakmile jsme se vrátili z adaptačního kurzu, měla jsem spolusedící i kamarádku na celý život.
Upřímně mám první rok trochu v mlze, ale vím, že jsem si ho moc užila. Například jsem měla obrovské štěstí, že jsem na předměty, které z hloubi duše nesnáším (chemie, fyzika a matematika), dostala pana učitele Vaňka, protože nebýt jeho, tak na této škole asi dlouho nepobudu. Pan učitel se mnou měl (a má) takovou trpělivost a díky komunikaci a obrovské pomoci ze mě dokázal vymačkat tolik mozkové kapacity, že jsem ani nevěděla, že z mého mozku lze tolik těžit. Samozřejmě toto platí o velkém množství učitelů na této škole. Například paní učitelka Hájková byla mně i naší třídě velkou oporou. Já osobně jsem si zamilovala i paní ředitelku asi hlavně kvůli jejímu nadšení do literatury. Ona byla jedním z hlavních důvodů, proč jsem se rozhodla, že bych se chtěla stát učitelkou. Chtěla jsem taky jednou předávat své nadšení i kdyby jen jedné osobě. Komunikace, prostředí a přátelský kolektiv bylo a je hlavním důvodem, proč na této škole jsem.